Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Ορεινές διαδρομές με τον Emmanuel Gault της asics

Ο Emmanuel Gault τρέχει με την ομάδα TRAIL FRANCE της ASICS για περισσότερο από δύο χρόνια σε όλον τον κόσμο. Είναι ένας από τους επαγγελματίες ορεινούς δρομείς που συνεργάστηκαν με την ομάδα  ανάπτυξης προϊόντος της ASICS για τη δημιουργία της νέας σειράς FUJI για ορεινό τρέξιμο.

Ο  Emmanuel που συνεχώς προκαλεί συνεχώς τον εαυτό του να τρέχει όλο και πιο γρήγορα και να ακολουθεί ολοένα πιο ψηλές διαδρομές, απολαμβάνει αυτήν την πρόκληση μεταξύ εκείνου και της φύσης. Για τον  Emmanuel το ορεινό τρέξιμο έχει να κάνει με την αίσθηση που έχει η κάθε διαφορετική επιφάνεια που τρέχει και η επαφή με το περιβάλλον γύρω του.  


1.    Τι είναι αυτό που σου αρέσει τόσο πολύ στο ορεινό τρέξιμο;Μου αρέσει το ότι είναι απαιτητικό άθλημα,  η πρόκληση της κάθε δύσκολης διαδρομής καθώς και το ότι έχει πολλές διαφορετικές εναλλαγές. Μπορεί να τρέχεις σε απότομες πλαγιές ή σε γρήγορες, επίπεδες επιφάνειες. Επίσης απολαμβάνω το γεγονός πως μου δίνεται η δυνατότητα να τρέξω σε κάποια από τα πιο συναρπαστικά τοπία στον κόσμο. Ο ανταγωνισμός, επίσης είναι εξαιρετικός, καθώς  συναγωνίζομαι με τους καλύτερους ορεινούς δρομείς του πλανήτη . Οι δύσκολοι αγώνες μου δίνουν την ευκαιρία να πιέσω τον εαυτό μου για να ανακαλύψω τα όρια της φυσικής μου αντοχής.


2.    
Πώς είναι μία συνηθισμένη μέρα προπόνησης – πόσο μακριά και πόσο ψηλά μπορείς να φτάσεις; 
Όλα εξαρτώνται από την μέρα και το πρόγραμμα προπόνησης που έχω. Τις Κυριακές μπορεί να τρέξω για τέσσερις ώρες καλύπτοντας  αποστάσεις μεγαλύτερες των 40 χιλιομέτρων, με ανάβαση 2 χιλιομέτρων. Επίσης, συμπεριλαμβάνω ποιο μικρές και πιο σύντομες αποστάσεις,  περίπου της μίας ώρας, όπου καλύπτω περίπου 15 χιλιόμετρα. Μου αρέσει να προσθέτω ποικιλία στην προπόνησή μου έτσι ώστε να βελτιώνω όλες τις πτυχές της φυσικής μου κατάστασης: αντοχή, ταχύτητα και ικανότητα αναρρίχησης. Κάνω ποδηλασία για να βελτιώσω τη μυϊκή μου κατάσταση καθώς είναι πολύ σημαντική για το ορειβατικό τρέξιμο και μία μέρα κάθε εβδομάδα αναρρώνω.  Το 2011 έτρεχα κατά μέσο όρο 100 χιλιόμετρα τη βδομάδα, αυτή όμως τη χρονιά προσπαθώ να το αυξήσω περίπου στα 120 χιλιόμετρα, για να εξασφαλίσω τη συνεχή μου βελτίωση.

3.    Ποια επιφάνεια πιστεύεις πως είναι η πιο απαιτητική – για το σώμα και για τον εξοπλισμό;Θεωρώ πως οι μακρινές και  επίπεδες επιφάνειες είναι δύσκολες, αλλά και το βουνό είναι προφανώς αρκετά δύσκολο. Όταν τρέχεις σε ανηφόρα φτάνεις το σώμα σου στα όριά του  ενώ στην κατάβαση οι μύες σου είναι ήδη απίστευτα καταπονημένοι.  Όταν τρέχεις σε βουνό χρησιμοποιείς πολλές διαφορετικές δεξιότητες. Ο ψυχολογική προετοιμασία είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς κατά τη διάρκεια του αγώνα όταν φτάσεις στην ανηφόρα πρέπει να τρέξεις πολύ δυναμικά και για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Είναι ακόμα πιο δύσκολο όταν οι καιρικές συνθήκες είναι άσχημες, και για αυτό το λόγο επιλέγω τον καλύτερο εξοπλισμό. Τα εξειδικευμένα μπλουζάκια και τα πρακτικά ρούχα για άσχημο καιρό,  σε συνδυασμό με ένα ζευγάρι πολύ καλά παπούτσια για ορεινό τρέξιμο  είναι ιδιαίτερα σημαντικά, καθώς και το χαρακτηριστικό μου περιμετώπιο στο κεφάλι. 


4.    
Ποιες είναι οι σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα παπούτσια για τρέξιμο στο δρόμο και σε εκείνα για το βουνό;
Η βασική διαφορά τους είναι η εξωτερική σόλα: πρέπει να είναι κατάλληλη για κάθε τύπο διαδρομής. Μπορεί να τρέχεις σε λάσπες ή σε βραχώδες έδαφος, αλλά πάντοτε πρέπει να είσαι σίγουρος πως τα παπούτσια σου σού εξασφαλίζουν το καλύτερο κράτημα σε όλες τις επιφάνειες. Η άνεση και η προστασία είναι επίσης σημαντικά σημεία,  ειδικά αν διανύεις μεγάλες αποστάσεις  όπου θα συναντήσεις δύσκολα σημεία και ενδέχεται να τραυματίσεις τα πόδια σου αν δεν φοράς τα κατάλληλα παπούτσια.  Γνωρίζω τα παπούτσια της  ASICS καλά  και τα βρίσκω πολύ άνετα. Ο καλύτερος τρόπος για να επιτύχεις την βέλτιστη δυνατή απόδοση είναι να δεις τον αγώνα που έρχεται- το έδαφος και τις προκλήσεις- και να επιλέξεις τα κατάλληλα παπούτσια για αυτό το σκοπό.

5.    
Πώς άρχισες να ασχολείσαι με το ορειβατικό τρέξιμο;
Είναι μία πολύ μεγάλη ιστορία. Ήμουν ένας ιδιαίτερα γρήγορος δρομέας όταν ήμουν νεότερος, αλλά ένα πολύ σοβαρό ατύχημα που είχα, με κράτησε μακριά από το τρέξιμο για δύο χρόνια. Οι γιατροί μου είπαν πως εξαιτίας του σοβαρού τραυματισμού που είχαν υποστεί τα πόδια μου, θα έπρεπε να σταματήσω το τρέξιμο. Όμως, ο αθλητισμός και ο ανταγωνισμός μου άρεσαν τόσο πολύ που στράφηκα στην ποδηλασία για τα επόμενα 6 χρόνια. Μετά ξεκίνησα και πάλι σταδιακά το τρέξιμο, και άρχισα να τρέχω σε αγώνες δρόμου και cross country,  όταν ένας φίλος μου, που ήταν παθιασμένος με το ορεινό τρέξιμο και γνώριζε τις ικανότητες που χρειάζονταν, με έπεισε να το δοκιμάσω. Αμέσως μόλις άρχισα, βρήκα όλα όσα αναζητούσα σε ένα μόνο άθλημα, και έτσι αποφάσισα να αρχίσω προπονήσεις εντατικές και να φτάσω στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Πάντοτε, κοιτώ την επόμενη μέρα με σκοπό να γίνω καλύτερος από την προηγούμενη.

6.   
Ποιες είναι οι συμβουλές σου για κάποιον που ξεκινάει τώρα το ορειβατικό τρέξιμο (εξοπλισμός και πρόγραμμα προπόνησης);
Είναι πολύ σημαντικό να επιλέξεις  το σωστό εξοπλισμό και ιδιαίτερα τα παπούτσια.  Τα παπούτσια είναι ουσιαστικά ο σύντροφός σου στο τρέξιμο, και έτσι θα πρέπει να σκεφτείς προσεκτικά την επιλογή τους. Πρέπει να επιλέξεις ένα παπούτσι που να ταιριάζει με το πόδι σου, το βηματισμό σου, το στόχο σου και τις προσωπικές σου προτιμήσεις. Η προπόνηση πρέπει να  γίνεται σταδιακά. Το ορεινό τρέξιμο απαιτεί σκληρή προπόνηση αλλά δεν πρέπει να ξεχνάς πως πρέπει να σέβεσαι το σώμα σου και να αυξάνεις τη διάρκεια και το βαθμό δυσκολίας σιγά-σιγά. Καθώς βελτιώνεσαι θα σου αρέσει να τρέχεις ολοένα και μεγαλύτερες αποστάσεις, ιδιαίτερα σε κάποια υπέροχα τοπία. Μπορεί το ταξίδι να είναι μακρύ, αλλά η απόλαυση θα είναι τελικά τεράστια.


7.    Ποια είναι η μεγαλύτερη ανηφόρα και η πιο απότομη κατάβαση που έχεις τρέξει;Η ανάβαση στο ‘Col de la Forclaz’ στον αγώνα CCC το  2011. Η απόσταση ήταν μόλις 3 χιλιόμετρα αλλά η ανάβαση ήταν περισσότερα από 1100 μέτρα και θυμάμαι πως ήταν ιδιαίτερα δύσκολη. Σε εκείνον τον αγώνα ανέβηκα σε υψόμετρο 2500 μέτρων τρεις φορές. Η κατάβαση στο ‘Grand col Ferret’είναι περίπου  2000 μέτρα και στην κυριολεξία έχεις τσακίσει τα πόδια σου μέχρι τη στιγμή που θα φτάσεις στη βάση της βαθειάς κοιλάδας που βρίσκεται στην Ελβετία. Επίσης, θυμάμαι αγώνες που έπρεπε να χρησιμοποιήσω τα χέρια μου για να ανέβω, καθώς υπήρχαν κάποιες απότομες πλαγιές που έπρεπε να περάσω. Σε κάθε περίπτωση όμως, προτιμώ να χρησιμοποιώ τα πόδια μου. 

8.    Υπάρχουν κάποια αξιομνημόνευτα περιστατικά από τους αγώνες (αστείες, τρομακτικές ή συναρπαστικές στιγμές); Υπήρξαν πολλά τέτοια περιστατικά, και είναι άλλος ένας από τους λόγους για τους οποίους λατρεύω αυτό το άθλημα.  Αν πρέπει να επιλέξω μερικούς,  θα έλεγα πως η κορυφή του ‘Tete aux Vents’ στον αγώνα CCC  το  2010,  ήταν η πιο εφιαλτική για μένα στιγμή. Οι καιρικές συνθήκες ήταν εξαιρετικά δυσμενείς και έπρεπε να ανέβω σε υψόμετρο 2.000 μέτρων μέσα σε καταρρακτώδη βροχή. Ο αγώνας  CCC  το 2011  ήταν μία ονειρική στιγμή. Αισθανόμουν πως πετούσα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και η στιγμή του τερματισμού ήταν απίστευτη. Ο γιος μου έτρεξε κλαίγοντας στην αγκαλιά μου και ήταν πολύ ευτυχισμένος.  Όταν προπονούμαι με την ομάδα Trail France της ASICS , έχουμε πολλές αστείες στιγμές και έχω πολλές υπέροχες αναμνήσεις από αυτό. Μία προπόνηση στη μέση του χειμώνα είχε καταλήξει σε ένα απίστευτο χιονοπόλεμο. 


9.    Πόσο τρως όταν προπονείσαι; Τρως σνακ κατά τη διάρκεια της προπόνησης; Πόσες θερμίδες πιστεύεις πως καις; Όταν πηγαίνω στην προπόνηση παίρνω μαζί μου πολλές μπάρες για ενέργεια, ζελέ, ενεργειακά ποτά και νερό γιατί χρειάζομαι πολλή ενέργεια για να τρέξω όσο πιο γρήγορα γίνεται για μεγάλα χρονικά διαστήματα.  Συνήθως παίρνω μία μπάρα, ένα ζελέ και 500 ml ενεργειακού ποτού, για κάθε ώρα προπόνησης. Μπορεί να κάψω περισσότερες από 1000 θερμίδες ανά ώρα σε μία εντατική προπόνηση, και μετά τρώω τεράστιες ποσότητες φαγητού για το επόμενο 24ωρο για να αναπληρώσω τη χαμένη ενέργεια όσο πιο σύντομα γίνεται.


10.    Ποια είναι η πιο μακρινή και απαιτητική διαδρομή που έχεις τρέξει ποτέ; Ο αγώνας  CCC  το 2011 στο  Mont Blanc – σχεδόν 100 χιλιόμετρα απόσταση με ανάβαση  5600 μέτρα. Όμως αισθανόμουν πολύ καλά εκείνη τη μέρα, και έτσι δεν συνειδητοποίησα πόσο μεγάλη ήταν η διαδρομή. 


11.    Πώς συνδυάζεις  το επάγγελμα του διευθυντή σχολείου με την ιδιότητά του επαγγελματία δρομέα; Προσπαθώ να οργανώνω το χρόνο μου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τις καθημερινές  προπονούμαι κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού διαλλείματος και ενίοτε αργά μετά τη δουλειά με τον φακό που προσαρμόζεται στο κεφάλι. Η προπόνηση μπορεί να είναι σκληρή μετά από μία δύσκολη μέρα και συχνά να πρέπει να πιέσω το σώμα μου  το βράδυ, αλλά προσπαθώ να βελτιωθώ και να επιτύχω τους στόχους μου και έτσι δεν αφήνω στον εαυτό μου τα περιθώρια. Αν πρέπει να κάνω προπόνηση, θα πάω, και αν πρέπει να τρέξω μέχρι τα μεσάνυχτα, θα το κάνω. Λατρεύω το άθλημά μου και λατρεύω και τη δουλειά μου, και έτσι προσπαθώ να είμαι όσο καλύτερος δρομέας και όσο καλύτερος δάσκαλος γίνεται. Το μυστικό είναι να μην ξεχνάς τους στόχους σου. Τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με τον οργανισμό σου. 


12.    Απόλαυσες τη συμμετοχή σου στη δημιουργία της νέας συλλογής FUJI– ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρότεινες εσύ; Είμαι παθιασμένος με το τρέξιμο και πάντοτε προσπαθώ να μαθαίνω περισσότερα.  Έτσι λοιπόν, η συνεργασία μου με την ASICS για τη δημιουργία της συλλογής FUJI  ήταν υπέροχη. Ήταν υπέροχο να μοιράζομαι τις εμπειρίες και τη γνώση μου σχετικά με το ορεινό τρέξιμο με την ομάδα ανάπτυξης προϊόντος της ASICS. Σήμερα δεν πρέπει μόνο να αισθάνεσαι άνετα, αλλά πρέπει επίσης να τρέχεις γρήγορα και να μπορείς να αισθάνεσαι όλους τους διαφορετικούς τύπους επιφάνειας. Το προφίλ της εξωτερικής σόλας ήταν ένα σημαντικό σημείο που έπρεπε να εστιάσουμε και ο δημιουργός προϊόντος της  ASICS  έφτασε σχεδόν στην τελειότητα με τα πρωτότυπα μοντέλα. 


13.    Σε τι διαφέρουν τα χαρακτηριστικά από τα προηγούμενα μοντέλα και πώς βελτιώνουν το τρέξιμό σου;Πιστεύω πως η  ASICS είχε ήδη πολύ καλά παπούτσια για ορεινό τρέξιμο και πριν την σειρά FUJI. Προσπαθήσαμε όμως να βελτιώσουμε τη νέα συλλογή και να δημιουργήσουμε μία σειρά με ένα μοντέλο που θα ήταν κατάλληλο για όλους τους δρομείς. Λάβαμε υπόψη μας όλες τις επιφάνειες διαδρομών για τη σειρά FUJI και πιστεύω πως προσφέρει επιλογές για όλους με κάποια ιδιαίτερα εξειδικευμένα μοντέλα. Η διαδικασία ήταν μακροχρόνια αλλά είμαστε πραγματικά ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα.


14.    Με ποια παπούτσια τρέχεις και γιατί; Λατρεύω το GEL-FUJIRacer γιατί τρέχω πολύ γρήγορα με αυτό. Είναι ένα ιδιαίτερα ελαφρύ παπούτσι και έχει τέλεια εξωτερική σόλα που προσφέρει άνεση, εξαιρετικό κράτημα και μου επιτρέπει να αισθάνομαι το έδαφος. Όταν το φοράω αισθάνομαι πραγματικά πως τα παπούτσια μου είναι μία προέκταση του σώματος και της ψυχής μου.


15.    Ποια είναι η αγαπημένη σου διαδρομή και γιατί;  Είναι εκείνη που μπορώ να τρέξω γρήγορα αλλά είναι επίσης αρκετά μεγάλη και δύσκολη. Είναι εκείνη που με κάνει να σπρώχνω το σώμα μου, την δύναμή μου και την θέλησή μου στα  όριά τους.  Το 2011 ήταν ο αγώνας CCC και αυτή τη χρονιά πιστεύω πως θα είναι ο αγώνας  UTMB (Ultra-Trail du Mont-Blanc) που έχει απόσταση  166 χιλιόμετρα και ανάβαση 9000 μέτρα. Είναι ο επόμενος σημαντικός μου στόχος… 



Όνομα: Emmanuel Gault
Επάγγελμα: Επαγγελματίας ορεινός δρομέας της ομάδας TRAIL FRANCE της ASICS και διευθυντής σχολείου.
Ημερομηνία γέννησης: 28 Νοεμβρίου 1976
Κατοικία: UZES – Νότια Γαλλία
Πρόσφατοι τίτλοι:
 - 2011 CCC (Courmayeur, Champex, Chamonix) Winner
 - 2011 OXYGEN Challenge Winner
 - 2011 World Team Champion 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου